Jak zgubić zbędne kilogramy nie wychodząc z domu?

Dbanie o zdrowy wygląd i pełną sprawność fizyczną należy do naszych obowiązków. Często jednak nie mamy czasu lub pieniędzy, by w natłoku zajęć znaleźć czas na wizyty w siłowni czy klubie fitness. Warto jednak nie zaniedbywać codziennych ćwiczeń i spróbować różnych zestawów, które spokojnie wykonywać możemy w domu zupełnie za darmo.

Dla początkujących

Jeżeli dopiero zaczynasz swoją przygodę z ćwiczeniami fizycznymi wybierz przyjemną formę aktywności, która sprawi ci wiele radości. Wiele osób wybiera ćwiczenia fitness połączone z tańcem lub kręceniem hula-hop. Dużym powodzeniem cieszą się także treningi fitness zebrane w zestawy przeznaczone na osiągniecie danego efektu. Programy takie stworzyła między innymi Mel B, Tiffany Rothe, Ewa Chodakowska czy Jillian Michaels. Spośród wyżej wymienionych trenerek z pewnością wybierzesz tą, z którą ćwiczenia sprawiają ci największą przyjemność. Pamiętaj o zbawiennym wpływie muzyki, energetyczne kawałki zaangażują cię w ćwiczenia i sprawią, że trening upłynie ci zdecydowanie szybciej. Obroty, podskoki i kręcenie biodrami pomogą ci wysmuklić sylwetkę i spalić zbędne kilogramy. Taniec należy do grupy ćwiczeń cardio, nie męczy jednak tak bardzo jak bieg i wyzwala więcej pozytywnej energii. Podobnie zresztą jak ćwiczenia z hula-hoop, które pomagają wyrzeźbić mięśnie brzucha oraz talię. Kręcenie hula-hoop około 30 minut dziennie wymaga od nas wyprostowanej sylwetki, wpływa więc zbawiennie na nasz kręgosłup, pośladki i brzuch. W czasie treningu spalamy około 200 kalorii, a efekty zobaczyć możemy już po 2 tygodniach kręcenia!

Dla zaawansowanych

Osobom, które wcześniej ćwiczyły na siłowni, pływał lub biegały rozpoczęcie treningów nie będzie większym problemem, ponieważ posiadają one już pewną dozę samozaparcia oraz odpowiednią kondycję. Na początku warto poćwiczyć jednak lżejsze zestawy ćwiczeń, aby nasze ciało powróciło do stanu sprzed przerwy. Po około 2 tygodniach takich wstępnych ćwiczeń (aerobiku, skakaniu na skakance, hula-hop) możemy wybrać bardziej intensywne treningi. Tabata trening niezwykle intensywny, który sprawia, że nasz organizm spala kalorie w ekspresowym tempie będzie idealnym rozwiązaniem dla osób, które mają niewiele czasu. Trening trwa bowiem cztery minuty, do których doliczyć należy oczywiście ćwiczenia rozgrzewające i rozluźniające. To oryginalne połączenie tradycyjnych ćwiczeń aerobowych i interwałowych przynosi zaskakujące efekty w krótkim czasie, ponieważ organizm pracuje w ten sposób na pełnych obrotach. Dla osób, które na ćwiczenia mogą poświęcić nieco więcej czasu idealnym rozwiązaniem będzie trening obwodowy. Jego zaletą jest fakt, iż możesz go wykonywać także w domu, ponieważ nie wymaga żadnego dodatkowego sprzętu, ani towarzystwa trenera. Angażuje on wszystkie podstawowe partie mięśniowe: klatkę piersiową, plecy, barki, triceps, brzuch, nogi. Wykonując ćwiczenia jedne po drugich w danym obwodzie ćwiczysz swoje ciało w kompleksowy sposób. W miarę poprawy swojej formy dokładasz do obwodu kolejne ćwiczenia i w ten sposób monitorujesz swój fizyczny rozwój.  

 

Domowe sposoby na przenoszenie ciężkich przedmiotów

 

narzędziaPracownicy branży przemysłowej oraz budowlanej bardzo często narażeni są na kontakt z dużymi i ciężkimi przedmiotami, których transport może być niebezpieczny dla zdrowia i przy tym niezwykle skomplikowany. W celu zmniejszenia ryzyka, pracodawcy bardzo często wyposażają swoje fabryki, magazyny oraz hale produkcyjne w elementy, które mają nie tylko odciążać operatorów, ale umożliwiać w ogóle przenoszenie elementów przemysłowych z punktu A do punktu B. Fabryki mogą być więc zaopatrzone w manipulatory, chwytaki oraz mniej skomplikowane narzędzia takie, jak chociażby nowoczesne wózki paletowe czy pasy do przenoszenia ciężkich rzeczy.

Czytaj więcej...

Jak i gdzie uczyć się gry na perkusji?

perkusistaPopularne porzekadło mówi, że dla chcącego nic trudnego, warto jednak wziąć pod uwagę, że początki gry na każdym instrumencie bez niezbędnych podstaw mogą okazać się niezwykle skomplikowanym przedsięwzięciem. W pierwszej kolejności chcąc nauczyć się gry na perkusji trzeba wiedzieć, że przed nami wiele godzin intensywnych treningów, które – bez odpowiedniego przygotowania – mogą być dla nas już nie tylko ogromnym wysiłkiem fizycznym ale – co ciekawe – także intelektualnym. Jako, że perkusja zmusza nas do zwiększonej koordynacji ruchowej, na samym początku możemy mieć trudność z „uwolnieniem” naszych rak i nóg tak, aby funkcjonowały w trakcie wystukiwania rytmu, niezależnie od siebie.

Czytaj więcej...
Our website is protected by DMC Firewall!